Het Koor

Het koor

De ruim 25 ervaren koorleden van Het Amsterdams Kerstkoor zingen een internationaal repertoire. Het programma, beginnend in de 16e eeuw met Spaanse, Franse, Italiaanse, Engelse en Nederlandse kerstliedjes, wordt 4-stemmig en a capella gezongen.

Hilton Hotel, 2020

Elk najaar komt het koor een aantal keren gezamenlijk bijeen om het kerstrepertoire in te studeren. Daarnaast worden per stemgroep repetities gehouden. Naast een mooi en sfeervol programma biedt dat ook een hoop gezelligheid.

Dirigent

De bindende factor van dit koor is Marja Oldenhave, dirigent van diverse Amsterdamse koren. Met haar jarenlange ervaring, professionele aanpak en aanstekelijk enthousiasme zorgt zij er voor dat Het Amsterdams Kerstkoor garant  staat voor prachtige, sfeervolle optredens.

Amsterdamse traditie

Dirigente Marja Oldenhave nam in 2009 het initiatief om een aantal mensen uit diverse Amsterdamse koren bijeen te brengen. Het eerste optreden vond plaats in het Amsterdamse Bos bij de opening van het Bezoekerscentrum. Maar er bleek meer animo voor de optredens en inmiddels mogen we wel van een traditie spreken. Want sindsdien brengt het koor Amsterdam en omgeving jaarlijks in kerstsfeer. Uit de vele aanvragen en herhaalverzoeken mogen we concluderen dat het repertoire gewaardeerd wordt en kerst graag met zang gevierd wordt.